ja vad bra,jag har inte läst så mycket,jag har läst die märchen(eller något sådant),men där kändes det som om han var väldigt deppig,för ingen av sagorna hade något lyckligt slut.....
Funderade på om han själv var deppig,eller om han bara älskade att skriva dramatisk litteratur.Min...